In het nieuwe museum van Bommel van Dam duik je een wereld in vol moderne en hedendaagse kunst. Die duik begint voor de meeste bezoekers vanaf de gloednieuwe, digitale springplank: de website. metRenée verzorgde alle Nederlandse webteksten voor de nieuwe website van het museum.


Prikkelend waar mogelijk, praktisch waar nodig
In toegankelijke, laagdrempelige taal worden bezoekers van de website zoveel mogelijk rechtstreeks aangesproken. Ze worden geïnformeerd over praktische zaken als tickets, parkeren en huisregels. Daarnaast maken de webteksten nieuwsgierig naar de collectie en lopende exposities. Ook is er uitgebreid aandacht voor de visie van de organisatie. Het ontwerp en de technische uitvoering van de website werden verzorgd door Brik. De nieuwe huisstijl van het museum werd ontworpen door Luidspreker.


Ruim 300 jaar geschiedenis in korte en krachtige taal
Museum van Bommel van Dam blaast in 2021 vijftig kaarsjes uit. Dat betekent: een verhaal over vijftig jaar moderne en hedendaagse kunst in Venlo. Hierbij komt natuurlijk ook nog de verhuizing naar de gloednieuwe locatie in het voormalige postkantoor aan de Keulsepoort. Een plek met ruim 300 jaar geschiedenis. Beide verhalen hebben een plek gekregen op de website, zodat ze voortaan deel uitmaken van het digitale visitekaartje van museum van Bommel van Dam.
“Heldere taal in een vingerknip. Renée heeft de spiksplinternieuwe website van ons museum in een rap tempo van begrijpelijke en uitnodigende teksten voorzien.”
Cleo Schatorjé
marketing, communicatie en PR, museum van Bommel van Dam