In november 2019 opende Uitvaartverzorging Van der Laan de deuren van Aerdehof, een moderne afscheidslocatie waar mensen op alle mogelijke manieren afscheid kunnen nemen van hun dierbaren. Als voorbereiding op deze opening, kreeg Uitvaartverzorging Van der Laan in het najaar van 2018 een compleet nieuwe huisstijl, met daarbij een passende nieuwe website en een aansprekende advertentiecampagne. |
Herinneringen en rituelen maken een uitvaart gedenkwaardig
In samenwerking met Luidspreker schreef metRenée alle webteksten voor de livegang van de nieuwe website. Daarnaast verzorgde metRenée een serie teksten voor de campagne ‘Als je gaat…’. Deze campagne laat door middel van persoonlijke verhalen zien, hoe belangrijk het voor nabestaanden is om hun eigen invulling te kunnen geven aan een uitvaart.


"Toen ik thuiskwam zag ik de dokter in onze woonkamer zitten. Mijn vader en moeder hadden tranen in hun ogen en ik voelde meteen dat het mis was..."

“Renée zorgde dat de verhalen en ervaringen die families met ons deelden, prachtig verwoord werden en een plekje kregen op onze website.”
Lobke Geurts-Notermans
eigenaar en uitvaartverzorger, Uitvaartverzorging Van der Laan


Persoonlijke verhalen als eerbetoon én testimonial
metRenée bezocht drie gezinnen die onlangs een dierbare verloren. De gezinnen vertelden over het afscheid en de manier waarop de uitvaart werd geregeld. De families vertelden ook over hun ervaringen met de uitvaartverzorgers van Uitvaartverzorging Van der Laan. metRenée vertaalde de verhalen van deze families naar teksten die Uitvaartverzorging Van der Laan heeft gebruikt op hun website en in andere media, als onderdeel van de campagne ‘Als je gaat…’.

“Erg knap hoe iemand goede teksten kan schrijven over onderwerpen waar je eigenlijk helemaal niet zoveel en vaak mee te maken hebt.”
Bas Notermans
eigenaar, Uitvaartverzorging Van der Laan