PZN

Het verhaal van
philharmonie zuidnederland

Bouwen aan de toekomst van klassieke muziek in het Zuiden.

In 2013 ontstond philharmonie zuidnederland uit een fusie tussen Het Brabants Orkest en het Limburgs Symfonie Orkest. In 2017 kreeg ontwerpbureau Luidspreker de vraag om de bestaande huisstijl en communicatiemiddelen te vernieuwen om zo het merkfundament van het orkest te verstevigen. Sindsdien is Luidspreker vaste partner in de vormgeving van alle creatieve concepten van philharmonie zuidnederland. metRenée werkt sinds 2018 aan diverse projecten in opdracht van philharmonie zuidnederland, in samenwerking met Luidspreker. Bijvoorbeeld aan de Bucketlist Concerts en het Businessplan 2021 – 2024.

  • ME2 B721
    Campagnebeelden Bucketlist Concerts seizoen 2018 - 2019 en seizoen 2019 - 2020
  • MEE8 DB1
    Campagnebeelden Bucketlist Concerts seizoen 2018 - 2019 en seizoen 2019 - 2020
  • ME801 A1
    Campagnebeelden Bucketlist Concerts seizoen 2018 - 2019 en seizoen 2019 - 2020
  • MEAB721
    Campagnebeelden Bucketlist Concerts seizoen 2018 - 2019 en seizoen 2019 - 2020

Bucketlist Concerts: composities die je live móét hebben gehoord vóór je dertigste

Om het voor jongeren aantrekkelijk te maken een live, klassiek concert te bezoeken, biedt philharmonie zuidnederland sinds 2019 de Bucketlist Concerts aan: een concertserie in Theater aan het Vrijthof en Muziekgebouw Eindhoven, met muziek van componisten die je absoluut gehoord móét hebben vóór je dertigste. Voor de Bucketlist Concerts werden in 2019 en 2020 twee marketingcampagnes opgezet door Luidspreker. Doelgroep van deze campagnes: jongeren tussen de twintig en dertig jaar uit Eindhoven en Maastricht. metRenée zorgde in de rol van copywriter voor alle teksten voor de Bucketlist Concerts website en de online advertenties.

Businessplan 2021 – 2024: Raken en verbinden door middel van muziek

Net als alle grote Nederlandse orkesten, is philharmonie zuidnederland afhankelijk van culturele subsidies. Om in aanmerking te komen voor deze gelden is het zaak een goede aanvraag te schrijven, waarvan het businessplan een essentieel onderdeel is. Dit plan geeft inzicht in onder andere de langetermijnvisie, strategie en financiering van de organisatie. metRenée redigeerde begin 2020 het businessplan van philharmonie zuidnederland voor de jaren 2021 tot en met 2024. Hierbij voegde metRenée de teksten van diverse bestuursleden samen tot één tekstueel geheel. Luidspreker zorgde vervolgens voor de vormgeving. De subsidie waar dit businessplan voor geredigeerd werd, is inmiddels toegekend.

Foto Adrie “Renée is in staat om complexe materie snel te vertalen naar smakelijke teksten die ook online meteen goed werken. Precies wat marketing materiaal nodig heeft.”

Adrie Mooi
Creative Director & Partner, Luidspreker

Geleverde diensten